روش صحیح مطالعه ادبیات اختصاصی کنکور انسانی 1400

روش مطالعه ادبیات کنکور نظام جدید اما چون برای یادگیری قرابت معنایی باید معانی ومفاهیم اشعار را نیز آموخت، پس مطالعه ی آن نیز مورد نیاز خواهد بود. یک راهکار برای مطالعه ی این درس این است که تعدادی از واژگان درس را به همراه معانی آنها یادداشت کرده و هنگام حل تست ها به معانی این کلمات مراجعه کرد تا بتوان کاربرد هر واژه را در متن آموخت. در واقع مهمترین منبع واژه نامه در درس ادبیات ، لغات ستاره دار انتهای کتاب میباشد.توضیحات انتهای هر درس در ادبیات نیز قسمتی میباشد که از آنها سوالات بسیاری طرح میشود. هنگام مطالعه ی درس زبان فارسی می بایست صبور بود و سؤالات تستی بیشتری را کار کرد و پیشرفت در این مبحث بدون تمرین ممکن نیست. پیشنهاد میکنیم که این دو درس را کنار نگذارید و روی آنها کار کنید. شاید در اوایل راه تعداد تستهایی که اشتباه حل میکنید خیلی بیشتر از تستهای صحیح باشد، اما پیشنهاد میکنیم کمی صبور باشید و روحیه خود را نبازید.

روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

امیرعلی اکبرزاده پاشا، رتبهی 9 کشوری زبان: در ادبیات فارسی، تمرین تستهای قرابت معنایی اهمیت بسیاری دارد اما اگر میتوانستم به عقب برگردم، تستهای آرایهی زیادتری میزدم. برای تمرین و تسلط باید تستهای ترکیبی آرایهها را حل کنیم، به این خاطر که در سوالات کنکور اکثر تستهای آرایه به صورت ترکیبی هستند. برای مطالعه ی این درس می بایست درترم اول، بیش ترین توجه، به مباحث قرابت معنایی، آرایه و زبان فارسی باشد. بعد از مطالعه ی قرابت معنایی و آرایه و زبان فارسی حتماً بایستی سؤال تستی کار شود.

روش مطالعه ادبیات برای کنکور تجربی

لازمه این کار هم فقط و فقط تمرین کردن و تست زدنه . آیا نیازبه حفظ کردن و یا به خاطرسپردن آیات و احادیث دینی وجود دارد؟ بعد از مطالعه ی دوباره ی آیات و احادیث و سپس با استدلال، چندین تست پوششی درباره ی متن کتاب درسی وآیات و احادیث پاسخ داده شود.

روش صحیح مطالعه ادبیات برای کنکور

زیرا مطالبی مانند: آیات و احادیث و حتی برخی از قسمت های عناوین و متن درس به شدت فهمیدنی هستند و داوطلب باید آنها را در ذهن، درک و تفکیک کند. منابع سطح ساده برای این درس خط سفید و گاج میکرو می باشد و در سطح بالاتر خیلی سبز و یا مبتکران گزینه های مفیدی برای مطالعه می باشند. بارها دیده ایم که هزاران شخص از تدریس یک استاد کاردان و بهترین منابع و برنامه ی یک مشاور برجسته در ظاهر استفاده کرده اند اما فقط تعداد اندکی از آنها موفق شده اند. داوطلبا باید در کنار این کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی درس ادبیات هم استفاده کنن .

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور تجربی

کنکور سال 1400 کنکوری واقعا سخت بود بخصوص در درس ادبیات ، شاید علت اصلی سخت شدن کنکور اینکه محتوا و حجم کتاب های درسی هر سال داره کمتر و کمتر میشه! همان گونه که میدانید داوطلبان باید به 25 سوال درس ادبیات فارسی در کنکور سراسری پاسخ دهند. روش مطالعه ادبیات :: روش خواندن ادبیات برای کنکور. بهترین روش درس خواندن برای کنکور تجربی از نظر ثنا فتاحی که رتبه 9 کنکور سراسری بوده است به ترتیب درس به درس از این قرار است. برای همین خیلی بهتره که بصورت تصادفی تست ها رو بزنید و از طبقه بندی و تست های مربوط به یک مفهوم یا درس خاص جلوگیری کنید. فکر می کنن که برای موفقیت توی آزمون هاشون ادبیات رو هم مثل سایر درس ها باید مثل بودجه بندی درس به درس جلو ببرن. نکتهای که بسیار مهم است در روش مطالعه دروس عمومی برای کنکور سراسری این است که شما باید حتما یک جمع بندی انجام دهید.

و همین موضوع باعث عدم تسلط آنها در این قسمت بسیار مهم از ادبیات میشود. به زبان ساده بهترین روش مطالعه لغات ادبیات این است که هر شب یک زمان خاص برای مطالعه لغات ادبیات کنکور اختصاص دهید. برای مثال اگر به دلیل تست های واژه و تکواژه، مبحث زبان فارسی را کامل حذف کنید بقیه مباحث مهم آن را از دست می دهید. زیرا هیچ فعل موفقی برای بهترین بودن یک فرد دردنیا وجود ندارد که بتوان بخاطر دست یابی به آن صفرتا صد عمل را به دیگری واگذار کرد و به موفقیت رسید. برای پاسخ به این سؤال باید ذکرشود که به خاطرسپردن مطالب، یک فعل توصیفی است و دروس توصیفی با وجود یادگیریِ سریع و آسان آنها توسط افراد، به همان میزان سریع تر نیز فراموش خواهند شد.

بهترین روش مطالعه ی ادبیات برای کنکور

علیرضا افشار سلام اول برنامه ۵۰ روزه کار کن و بعد که تموم شد . دروس عمومی بیشتر در حوضه ی مباحث توصیفی قراردارند، هرچند همانطورکه قبلاً به آن اشاره شد تمامی این مباحث دارای موارد استثناء نیز می باشند که داوطلب برای مطالعه ی آنها باید از قوه ی ادراک خود استفاده کند. برای متن دروس دین و زندگی: اما برای مطالعه ی متن کتاب، مرجع کافی کتاب درسی می باشد. پس بنده با به خاطر سپردن و حفظ کردن این مطالب در بازه ی زمانی کوتاه موافق نبوده ، بخصوص که این روش بیشتر مختص داوطلبانی است که دارای پایه ی درسی قوی درتمامی دروس هستند. به داوطلبان عزیزتأکید می شود که ابداً مطالعه ی این سبک از مطالب را به بازه ی زمانی فشرده مثلاً دوران طلایی نوروز کنکور و بعد از عید نوروز موکول نکنند. پس اطلاع از روش های مطالعه دروس کنکور به خصوص ادبیات کنکور آن هم به صورت اصولی، و راهکار های طلایی می تواند نقش زیادی در موفقیت شما در کنکور داشته باشد.

روش مطالعه ادبیات کنکور هنر

به طور کلی یادگیری این سبک از دروس با تصویر سازی و ایجاد سلسله مراتب در موضوعات و بیان مطالب به صورت داستان تأثیرگذار خواهد بود. پس به طور کلی مباحث توصیفی نباید با حجم گسترده و مقدار زیاد مطالعه شود. همان طور که خودتون میدونین امسال حداکثر سن برای دانشگاه فرهنگیان رو به 24 افزایش دادند این قانون برای کنکور 1400 هم پابرجاست یا نه؟

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما